Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2011

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ: Σε άνοδο οι αγορές μέσω διαδικτύου και στην Ελλάδα

Σταθερή άνοδο παρουσιάζουν οι αγορές μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα, όπως φαίνεται από τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την «καταγραφή της συνολικής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου και την συμπεριφορά των Ελλήνων on-line καταναλωτών», η οποία ολοκληρώθηκε πριν από μερικές ημέρες.

Παρά τις σταθεροποιητικές τάσεις το β' εξάμηνο, οι συνολικές αγορές για προϊόντα και υπηρεσίες των Ελλήνων καταναλωτών διακυμάνθηκαν το 2011 στα 1,7 δισ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 30% σε σχέση με το 2010. Αξιοσημείωτο είναι πως .......
υπάρχουν περίπου 1,5 εκατ. Έλληνες καταναλωτές που κάνουν online αγορές και οι οποίοι αγοράζουν κατά μέσο όρο 15 φορές / χρόνο από το Internet, ξοδεύοντας 1.150 ευρώ ετησίως, εκ των οποίων τα δύο τρίτα κατευθύνονται σε ελληνικά sites. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ELTRUN, ο αριθμός και η αξία αγορών των Ελλήνων on-line καταναλωτών είναι πλέον κοντά στους ευρωπαϊκούς μέσους όρους.
Ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών
Η ποικιλία και η πυκνότητα των on-line αγορών το 2011 αυξήθηκε σημαντικά ενώ τα δημοφιλή είδη παραμένουν οι προσωπικοί υπολογιστές, τα ηλεκτρονικά είδη, τα εισιτήρια ταξιδιών, οι κρατήσεις ξενοδοχείων, τα είδη σπιτιού και τα βιβλία. Παρ' όλα αυτά, οι κατηγορίες που είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση το 2011 ήταν το έτοιμο φαγητό, τα καλλυντικά / προσωπική φροντίδα, τα κοσμήματα/ ωρολόγια και τα προϊόντα σούπερ μάρκετ. Υπάρχει επίσης σημαντική αύξηση χρήσης και των αγορών από τα sites ημερησίων προσφορών που για το α' εξάμηνο του 2011 εκπροσώπησαν πλέον το 20% των συνολικών on-line αγορών.
Ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι πέρα από τις κλασικές αγορές, οι Έλληνες on-line καταναλωτές εμπλέκονται ενεργά και σε άλλες ηλεκτρονικές συναλλαγές, αφού τα 2/3 πλέον εκπληρώνουν τις τραπεζικές συναλλαγές και πληρωμές λογαριασμών ηλεκτρονικά. Επίσης 1/3 προσπαθεί να διαχειρισθεί ηλεκτρονικά θέματα ενοικίασης και αγοράς/πώλησης ακινήτων, ενώ πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι νέες τάσεις όπου 1/4 πλέον προσπαθεί να βρει ασφάλειες μέσω του Internet, ενώ τα ίδια ποσοστά on-line καταναλωτών παίζουν ηλεκτρονικά τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα.
Εμπιστοσύνη
Η ωριμότητα πλέον των on-line Ελλήνων καταναλωτών διαφαίνεται και από το γεγονός ότι οι βασικοί πλέον παράγοντες εμπιστοσύνης για αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η εξυπηρέτηση όταν αγοράζουν και μετά (59%), οι ξεκάθαροι όροι χρήσης (59%), ενώ η ευχρηστία / καλοσχεδιασμένο site από την πρώτη θέση το 2010 είναι στην τρίτη (με 50%). Ενδιαφέροντες παράγοντες είναι «καλές κριτικές σε blogs / forums» (38%) και «πιστοποίηση από ανεξάρτητο φορέα» (37%). Παρ' όλα αυτά παραμένει ισχυρή η διάθεση για χαμηλές τιμές, αφού το 25% θα αγόραζε από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ακόμα και αν δεν κάλυπτε κάποια από τα παραπάνω κριτήρια, αν είχε χαμηλές τιμές και καλές προσφορές.
Λόγοι
Οι βασικοί λόγοι για μια αγορά on-line των Ελλήνων χρηστών internet είναι έλλειψη πιστωτικής κάρτας και έλλειψη εμπιστοσύνης στις ηλεκτρονικές αγορές, καθώς και ο φόβος παράνομης χρήσης προσωπικών δεδομένων. Σίγουρα η εμπιστοσύνη χτίζεται σταδιακά για αυτό και η έρευνα καταγράφει ότι 1 στους 5 Έλληνες χρήστες του internet που δεν κάνουν τώρα on-line αγορές, θα ξεκινήσουν να κάνουν τέτοιες αγορές μέσα στο 2012. ΠΗΓΗ: ΗΜΕΡΗΣΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου